TURBO BEÉPÍTÉSI LEÍRÁS



ÚJ TURBÓFELTÖLTŐ BEÉPÍTÉSE ESETÉN SOHASEM ELEGENDŐ CSAK A CSERÉT ELVÉGEZNI!

MEGHIBÁSODOTT TURBÓFELTÖLTŐ ÚJ TURBÓRA TÖRTÉNŐ CSERÉJE ELÖTT MEG KELL KERESNI AZ ELŐZŐ MEGHIBÁSODÁS KIVÁLTÓ OKÁT ÉS A SZÜKSÉGES JAVÍTÁSOKAT A BESZERELÉS ELŐTT EL KELL VÉGEZNI!

 

Egyes jármű típusok egyedi szervizutasítással (például plusz alkatrészek cseréjét, vagy a gyártás óta módosított alkatrészek beépítését írják elő) rendelkeznek, melyek betartása elengedhetetlen az újbóli meghibásodás elkerülése érdekében! A beszerelést, cserét végző szerviz, szerelő felelőssége, hogy ezekkel az egyedi, előírásokkal tisztában legyen és a javítást illetve a szükséges alkatrész cseréket a gyár előírásai szerint végezze el!

A teljes szívó oldalon valamint a leömlő csatlakozásánál illetve az olajvezetékek rögzítésénél folyékony vagy pasztaszerű tömítő anyag (Kipufogópaszta, Loctite, Sziloplaszt, stb.) használata szigorúan tilos!


Turbófeltöltő BEÉPÍTÉSE ELŐTT KÖTELEZŐEN ELVÉGZENDŐ KARBANTARTÁSOK:

- A turbó ráfolyó és visszafolyó olajozó csövének alapos tisztítása, szüksége esetén cseréje! Az akadálytalan olajáramlás ellenőrzése! Az olajrendszer tömítéseinek cseréje. Az első beindítás előtt friss motorolajjal fel kell tölteni a turbó csapágyházát az olajbemeneti nyíláson keresztül!

- Olajnyomás ellenőrzése – Mechanikusan a turbó ráfolyó olajozó csövén (alapjáraton és fordulaton is)!

- Az olajszűrőt le kell cserélni és a motort fel kell tölteni friss (akár olcsó) olajjal és a motort kb. 5-10 percig alapjáraton járatni kell (az új turbó lehetőleg ne legyen ekkor még felszerelve). Ezek után az olajat és a szűrőt ismét le kell cserélni a gyár előírása szerinti szűrő és olaj felhasználásával!

- Olaj, olajszűrő, levegőszűrő cseréje a gyár előírása szerint, függetlenül az utolsó csere óta megtett km számától!

- Az olajkarter (és olajhűtő) leszerelése és alapos tisztítása, az olajpumpa állapotának ellenőrzése, a szűrőkosár tisztítása!

- motor felújítás után, illetve rendkívül szennyezett olajrendszer esetén az olajszűrő és a motorolaj cseréjét kb. 10-20 perc alapjáraton való járatás után újra el kell végezni (indokolt esetben akár 100-500km megtétele után ismét javasolt a csere)!

- Kartergáz nyomás ellenőrzése – a túl magas nyomás okának megkeresése és a kiváltó ok megszűntetése! Kartergáz szűrő illetve lecsapató tartály ellenőrzése, szükség esetén cseréje, vagy tisztítása! Kartergáz visszavezetés ellenőrzése, az abnormális olajáteresztés megszűntetése!

- EGR szelep ellenőrzése, szükség esetén tisztítása vagy cseréje!

- Légszűrőház, rezonátorház, szívócső alapos tisztítása, esetleges törmelékek gondos eltávolítása!

- A szívó oldal állapotának, tömítettségének ellenőrzése (légtömegmérő is), esetleges fals levegő szívás megszűntetése!

- Nyomócső, intercooler alapos tisztítása és (tömítettségének) ellenőrzése (az intercooler-t le kell venni és átmosni)!

- Katalizátor, részecske szűrő, kipufogó rendszer és a leömlő ellenőrzése, alapos tisztítása, esetleges törmelékek gondos eltávolítása – A katalizátor és/vagy részecske szűrő eltömődésének megszűntetése vagy az alkatrész cseréje

- Vákuumos változó geometriás turbók esetén a geometria végállását szabályozó (hernyó) csavar ellenőrzése, szükség esetén beállítása, a jármű turbó nyomásszabályzó rendszerének átvizsgálása, turbónyomás visszaellenőrzése, diagnosztikai turbónyomás alapbeállítás!

- Számítógépes motordiagnosztikai vizsgálat elvégzése – az esetlegesen feltárt hibák haladéktalan kijavítása!

- A beszerelés időpontjában érvényes gyári előírások szerinti javítások elvégzése valamint járulékos alkatrészek cseréje!


Amennyiben kérdése merülne fel turbófeltöltővel kapcsolatban, akkor keressen nyugodtan! Megpróbálunk készségesen mindenre válaszolni:

turbodave.hu@gmail.com, Tel.: +36 30 552 6358


turbó, turbo, turbófeltöltő, turbó feltöltő, utángyártott, javítás, felújítás, turbó javítás, turbójavítás, turbó felújítás, turbófelújítás, garrett, garet, garett, garret, kkk, BorgWarner, Borg Warner, gt1749, gt1749v, gt1544, gt1752, gt1752h, chra, c.h.r.a., középrész, vw turbó, audi turbó, renault turbó, dci turbó, k03, k04, kp35, kp39, bv39, vnt15, vnt20, turbocharger, turbolader, javító szett, javító készlet, javító set, repair kit, turbodave, turbo-dave, 712766, 54399880022, 751851, 724930, 713672, 713673, 717858, 454231, 454135, 53049880022, 53049880023, 731877, 717878, 707240, 753420, 713667, 454061, 767835, 454083, 751878, VJ32, VV14, VV11, 720477, 766340, 717625, 756047, 708639, 718089, 700830, 762780, 452204, 766340, 701855, 721021, 454135, 721164, 454192, 753392